Зерновики вимагають відкликати автоматичну індексацію залізничних тарифів

Джерело фото: agroinsider.com.ua

Українська зернова асоціація звернулась до Міністерство інфраструктури України з проханням відкликати проект регуляторного акту про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України (16.12.2009 р. № 1392), оприлюдненого 5 липня 2019 року, що передбачає автоматичну індексацію тарифів на залізничні перевезення.

Про це повідомив в.о. виконавчого директора УЗА Сергій Іващенко, йдеться у повідомленні асоціації.

В УЗА вважають, що вартість перевезення повинна бути економічно обґрунтованою, однак передбачуваною, зрозумілою та прозорою. Враховуючи, що автоматична індексація не передбачає прогнозованість, УЗА звертає увагу, що така ініціатива не дасть можливість прорахувати вартість перевезення навіть на 3 місяці вперед.

«Компанії, що забезпечують експорт зернових культур, працюють за маркетинговим роком з липня по червень та відповідно укладають ф«ючерсні/форвардні довготривалі контракти із партнерами. Контракти з фіксованою вартістю укладаються задовго до фактичного продажу. Таким чином, зерно може бути проданим на міжнародній арені, що ще не зібране чи навіть не засіяне. Саме тому експортерам важливо розуміти, якою буде ціна доставки проданого зерна покупцям в інших країнах через два-три квартали чи навіть рік», — зауважив Сергій Іващенко.

Він також додав, що автоматична індексація передбачає перегляд вартості перевезення відповідно до індексу цін виробників промислової продукції, що вираховується по закінченню певного періоду. Таким чином, ринок не може передбачити чи спрогнозувати такий індекс і як наслідок вартість перевезення. Відсутність передбачуваності та прогнозованості вартості негативно вплине на бізнес, економіку країни в цілому, а в першу чергу, на сферу виробництва зернових культур.

«Запропонований проект постанови Мінінфраструктури щодо автоматичної індексації передбачає не прогнозованість тарифів, невизначеність, адже ми не знаємо, що чекає нас в майбутньому. Наприклад, відповідна ініціатива не дає розуміння бізнесу, скільки буде коштувати транспортування зерна з точки А в точку Б в листопаді 2019 року чи квітні 2020 року. Ми не знаємо, яким буде індекс промислових цін, що розраховує Держстат, і тому нам складно уявити, які витрати чекають компанії в зв«язку з прив«язкою тарифів на вантажоперевезення до ІПЦ», — прокоментував Сергій Іващенко.

Ідентичний проект постанови вже було винесено на обговорення з громадськістю ще 1 лютого 2019 року, однак тоді він був відкликаний.

Ключові новини аграрного ринку в Telegram